Informujemy, iż ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz do celów statystycznych i analizy ruchu. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, to będą one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

OK

Preambuła

Pomimo uregulowania problematyki reklamy produktów leczniczych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity Dz.U. 2004 r. nr 53 poz. 533 ze zm.) i w rozporządzeniu wykonawczym,
- Izba Gospodarcza FARMACJA POLSKA,
- Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych POLFARMED,
- Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego,
biorąc pod uwagę z jednej strony dobro pacjenta, a z drugiej strony możliwość pojawienia się rozbieżnych interesów gospodarczych poszczególnych producentów leków, w tym podmiotów odpowiedzialnych wprowadzających do obrotu leki innowacyjne i leki odtwórcze, uznały za celowe i konieczne utrzymanie odpowiednio znowelizowanych kryteriów i norm etycznych, mających zastosowanie do reklamy i promocji produktów leczniczych, sformułowanych i obowiązujących od listopada 1997 r. w Kodeksie Farmaceutycznej Etyki Marketingowej Leków Wydawanych Wyłącznie z Przepisu Lekarza.

Sygnatariusze Kodeksu uznają, iż stosowanie przez podmioty odpowiedzialne zasad etyki marketingu farmaceutycznego wiąże się z dobrowolnym samoograniczeniem i samokontrolą w granicach przyjętych Kodeksem, a w szczególności z koniecznością rezygnacji z wszelkich prób dyskryminacji innych podmiotów odpowiedzialnych i ich produktów z jakiegokolwiek powodu, w tym z uwagi na odtwórczy charakter produktów lub zagraniczne pochodzenie podmiotów albo produktów.